woensdag 4 januari 2017

Speldenkussenruil

Deze maand doe ik mee met de speldenkussenruil van Conny . Mijn maatje is bekend ze vraagt hele specifieke kleuren. Mmmmm.....dat wordt even spitten in de stoffenvoorraad. Koningsblauw? Volgens mijn man de kleur van de cape van maria uit mijn kerststalletje. En dan die andere kleuren?
Ik denk dat ik de juiste tinten te pakken heb. Het passen en meten kan beginnen.
Maar niet voordat ik mijn eigen speldenkussentjes weer heb geordend...



De zwarte spelden op de rode muis die zo handig op je duim kan bij het handquilten.... De gele op de kaas waar toevallig ook een veldmuisje vastzit. Dit kleine hebbedingetje zit altijd in het onderwegtrommeltje. De biscornu met de mooie naam heeft de parelmoerspelden in rood en roze. De paarse parelmoer op het doosje uit Engeland, dat uit elkaar valt als je de deksel opendoet. (Niet stuk valt, maar elke zijde is eigenlijk een handig klepje voor een schaar, klosje of naalden.
De witte spelden gaat in het naaldenmapje en is ook voor het handwerk voor onderweg.
En de andere kleuren (wel gesorteerd bij elkaar!) krijgen een plekje op de schildpad voor naast de naaimachine.
Mijn dochter maakt er dan altijd weer patroontjes van als ze de kans krijgt.

11 Februari mag ik pas het eindresultaat laten zien. Er zijn zoveel mogelijkheden. Ik ben benieuwd naar alle variaties.

5 opmerkingen:

  1. Je hebt al een hele verzameling leuke speldenkussen zie ik. Straks dus weer eentje er bij.
    Maar eerst één maken met koningsblauw.
    Heb net even op Google gekeken voor de kleur, maar daar wordt je niet wijzer van.
    Wens jou ook een heel gelukkig, gezond en creatief 2017!
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes met het speldenkussen.
    Koningsblauw is de kleur van de jurk van Maxima welke ze droeg tijdens de inauguratie van onze koning.
    Groetjes Marja
    👗👗👗

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Succes Saskia, weet nu al wat ik ga maken, maar heb nog geen stofjes gezocht.
    Ben weer zo benieuwd naar alle speldenkussentjes, jij ook?
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed bezig saskia, die van mij kan ik zo naar de brievenbus brengen, zo leuk om iets toepasselijks voor de ontvanger te maken. Maxima-blauw zouden we er dus van kunnen maken, heet koningsblauw ook niet kobaltblauw? In elk geval wens ik je veel plezier met dit leuke project! Je hebt al een leuke voorraad kussentjes. Ik kijk nu ook al uit naar al die verschillende foto's van speldenkussens....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Veel plezier en succes met het maken.
    Nog een gelukkig en gezond 2017.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een berichtje. Volgers en reacties zijn de pareltjes bij het bloggen. Ivm de vele spamberichten even geen anonieme reacties meer.