zaterdag 17 december 2016

siggie en Sjaan

Voordat ik vandaag verder ga met een rijtje aan de mini-Sjaan te zetten, moet er eerst een siggie gemaakt worden.


Deze kikker kreeg ik van Marianne uit Puttershoek en die kreeg mijn pompoentjes terug. De mini-siggie-lap ligt ook klaar, want daar moet nog aan de achterkant gedicht worden, maar dat komt later.


Want deze heerlijke blokjes liggen klaar. Zes blokjes voor de horizontale rij.


Het wordt weer quilt-as-you-go dus even mijn hoofd erbij houden. Horizontaal, dus korte strookjes links en een lange onderaan. Echt doorquilten is het niet, want de blokjes blijven ongedeerd. Maar om nu de term zet-aan-elkaar-recht-zo-die-gaat te introduceren is ook weer zowat.


Achterkant vastnaaien en dan de voorkant omspelden voor de tweede naad.
Ik ben vergeten een foto van het eindresultaat te maken. Dat komt de volgende keer. De volgende rij ligt trouwens ook al te wachten. Verticaal is aan de beurt.


5 opmerkingen:

  1. Handig om Jane meteen te quilten. Wel een mooie vertaling van "quilt as you go" hoor.....groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie blokjes heb je weer gemaakt. En leuke siggie met de kikker er op.
    Fijne dagen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed idee hoor om quilt as you go toe te passe. Je schiet er al lekker mee op.
    Leuk dat je ook nog steeds bezig bent met de siggy's.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schattige blokjes zijn dat geworden en nog een siggy voor de verzameling.
    Altijd leuk om siggy post te krijgen en de inhoud een verrassing is.
    Fijne dagen en een goed 2017.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk dat je een reactie op mijn blog hebt achtergelaten! Ik kende je weblog nog niet. Je hebt al een flinke DJ lap af. Vind het zelf altijd heerlijk om iedere keer een ander blokje te maken.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een berichtje. Volgers en reacties zijn de pareltjes bij het bloggen. Ivm de vele spamberichten even geen anonieme reacties meer.