woensdag 27 januari 2016

Naaimachine in de klas

Een project in groep 8 met leerlingen die absoluut niet van knutselen houden (Zeggen ze...)
Dat is een uitdaging. Tenzij de juf met een naaimachine op de proppen komt en er een groepsproject van maakt.
Elke leerling een bloem en samen maken we een droomdekentje. Deal? Deal!


En aldus zit ik 's avonds op de bank blometjes vast te zetten op een stukje fleece. Toch weer aan de hexagonnen...


Om ze vervolgens door te stikken op de naaimachine. Ach wat heb ik mijn machientje gemist! Daar gaat zeker snel weer verandering in komen. Het snorren van het oude rechtoe rechtaan Singertje geeft me rust.


En het kinderdekentje is af. Nu maar hopen dat het snel een plekje krijgt. Gemaakt door leerlingen die ik eigenlijk allemaal een eigen droomdeken gun.
Ik kan er helaas geen foto's van plaatsen, maar elkaar helpen met touw ("grr, die vind je in de gymzaal!) en naald. Het uit elkaar schroeven van mijn naaimachine (kromme tenen!), omdat er wel heeel veel garen vast zat aan het spoeltje... gouden momenten!

11 opmerkingen:

  1. Wat een bijzonder droomdekentje is dit geworden, en ik weet zeker dat de leerlingen over 30 jaar nog van dit project weten.

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk, ze zijn vast heel trots op het eindresultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haha dat touw....het woord garen blijft ook in mijn klasje lastig.
    Knap dat je dit aandurfde met die pubers van 8, prachtig resultaat, daar zullen ze trots op zijn (en jij ook)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi idee. En wat een lief dekentje is het geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh geweldig! Zit ik hier zomaar te snotteren achter de computer om jouw verhaal. Één van mijn kinderen zou ook zomaar bij jouw in de klas hebben kunnen zitten. Wat waardevol om dan zoiets met elkaar te kunnen maken. En dan bedoel ik waardevol in meerdere opzichten. Je bent een Super Juf.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een lief idee van je Saskia, en zo mooi geworden. Veel plezier met "je kinderen"
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. leuk om dit men hen samen te doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een berichtje. Volgers en reacties zijn de pareltjes bij het bloggen. Ivm de vele spamberichten even geen anonieme reacties meer.