dinsdag 9 september 2014

CWDQ 2: 74 stukjes op de naaimachine

Spijt dat ik deze quilt op de naaimachine heb gepatched? Nee, helemaal niet. Ik had vijf jaar geleden gewoon nog geen idee van de wereld van op de hand.

Tijdens het bloglezen las ik wel dat je soms iets "recht kunt breien" tijdens het quilten. Foutjes zijn minder zichtbaar als het blokje is doorgepit.



Hahaha, je moet je niet alles laten wijsmaken, Sas! Alsof scheve puntjes opeens netjes gaan staan!

Toch heb ik met veel plezier dit blokje gemaakt. Deze paarse is heel lang mijn mooiste blokje geweest. maar dat komt vooral door het kleurgebruik. Nadat dit blokje af was, leerde ik het verschil tussen een inch-voetje en een cm-voetje. En ja, dat scheelt toch wel. (Een kader van een halve cm om precies te zijn. Of was het nu een kwart inch?)

4 opmerkingen:

  1. Ik doe zoveel mogelijk op de naaimachien..:)
    Vind het wel makkelijk en soms wat sneller.........;)
    liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dit ook één van de leukste blokjes in de quilt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk om af en toe even terug te kijken naar hoe we jaren geleden een quilt maakten. Al doende leert men, het is een mooi proces die hobby van ons!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Alles moet leren, soms lukt het met de naaimachine, en soms met de hand.
    Dit soort blokje zitten ook in de Farmer Wive
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een berichtje. Volgers en reacties zijn de pareltjes bij het bloggen. Ivm de vele spamberichten even geen anonieme reacties meer.