vrijdag 18 juli 2014

De floxen van tante Alexandra - E1

Een blokje met hoofdbrekens deze keer. Volgens mijn kleurenschema zou dit blokje groen moeten worden, maar floxen zijn juist paars of roze. Een mengelsmoesstofjes dan maar deze keer.



Hte tweede raadsel was de naam van tante Exie. Wat zou daar nu een goede Nederlandse vertaling voor zijn? De naam van tante Exie heeft een krachtige betekenis: beschermer van de mensheid. Best mooi. Mijn oude voornamenboek komt dan uit bij Alexis of Alexander.
Ik vernoem dit blokje daarom naar mijn petekind: Alexandra.

Het vastzetten van de witte stukjes ging goed. Ik heb deze keer het plakvlieseline aan de buitenkant gestreken en toen de stof naar binnen gevouwen.


Ik heb nog meer meloenenstukjes klaarliggen, dus deze techniek houd ik er voorlopig even in.

4 opmerkingen:

  1. Veel werk om alle namen van je gemaakte blokjes te onthouden als de quilt straks klaar is.
    Maar dat heb je vast ergens opgeschreven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat heb je dit goed geappliqueerd, de punten zijn helemaal perfect. Ga dit ook zo eens proberen. Wie weet lukt het mij ook.
    Bedankt voor de tip.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooi blok en de applicaties geweldig mooi.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een berichtje. Volgers en reacties zijn de pareltjes bij het bloggen. Ivm de vele spamberichten even geen anonieme reacties meer.