zaterdag 3 mei 2014

Korenbloemen - B1

Bij het bladeren in het boek dacht ik in eerste instantie dat er 'Bachelor buttons' stond. Knopen voor (het overhemd van) de vrijgezel. In de charmpack van moda  (30's Playtime) vond ik dit bijpassende stofje:


Het deed me zo denken aan de jaren 70 stropdassen van mijn vader. Okee, niet helemaal in de tijdgeest van deze quilt, maar dat is dichterlijke  quilterige vrijheid.
Totdat ik toch nog even voor de zekerheid op de vertaling ging google-en. Er staat nl een t in het boek: BaTchelor Buttons. En laten dat nu korenbloemen zijn! Tja dan past dit stofje dus helemaal niet.
Korenbloemen zijn blauw en dit blokje daarom ook.


(Ik moet nu wel mijn kleurenschema even aanpassen. Niet vergeten...)

11 opmerkingen:

  1. Je gaat voortvarend te werk! Leuk om te zien. Ga je nog naar Veldhoven?
    Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo is die Jane ook nog goed om ons Engels weer een beetje bij te spijkeren! Mooi blokje in passende kleur!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Der Block sieht toll aus.
    LG Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat een verschil kan 1 lettertje dan maken ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat mooi Sas
    Fijn weekeinden en groetjes uit Zweden

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weer een prachtig blokje; en stralend blauw! Heel mooi.
    Fijn weekeind.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Haha, goed dat je toch nog even naar de naam keek!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat jij elke keer de vertaling er bij zoekt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mooi blokje en wat leuk dat de vertaling precies bij het stofje past.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat slim om even te vertalen, die T was mij nooit opgevallen! Het is een fraai blokje geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. vreemde namen zitten er soms bij, he?!
    mooi gereversed appliqued.....meid, hoe zeg je dat???????
    groetjes, Syl

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een berichtje. Volgers en reacties zijn de pareltjes bij het bloggen. Ivm de vele spamberichten even geen anonieme reacties meer.