woensdag 21 mei 2014

Knopen

In plaats van helemaal doorpitten heb ik de keuze gemaakt om de achtergrond van de Reikoquilt te knopen:


Op elk kruispunt wordt een draad getrokken en na een paar knopen gelegd te hebben kort afgeknipt. Ik gebruik hiervoor drie draadjes DMC-garen uit de voorraadzak.
De paneeltjes ga ik daarna volgens het voorbeeld doorquilten. Rechte lijnen of ruitjes zullen het worden.
Het zomertafereel is als eerste aan de beurt.
dat knopen ging sneller dan gedacht.


De kinders hebben verschillende kleurtjes. Mijn collega's op het werk hebben ook al weer donkerdere armen en benen. Mij lukt dat niet. Ik ga van lijkbleek naar levend wit, om vervolgens als ik niet uitkijk door te schieten naar brandweerrood.

6 opmerkingen:

  1. Dat is leuk, knopen. Een geheel nieuwe tak van sport!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk dat je de quilt knoop en quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Balen he, zo´n lichte huid? Ik ben vaak ook de pineut met m'n rode haar. En dat terwijl mijn twee broers wel allebei poepiebruin worden in de zomer. Het leven is oneerlijk. Je Reiko-quilt wordt helemaal geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb ook zo'n lichte huid. Verbranden is zo gebeurd en dan het vervellen daarna. Voorzichtig zijn en oppassen dan maar. Je quilt wordt prachtig. Succes met doorquiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie combinatie dat knoop- en quiltwerk!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ach meid, wat maakt je kleurtje nu uit, als je maar lief bent!!......:)

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een berichtje. Volgers en reacties zijn de pareltjes bij het bloggen. Ivm de vele spamberichten even geen anonieme reacties meer.