maandag 30 december 2013

Over borduren

Afgelopen zaterdag deed mijn hoofd weer een beetje normaal en bonkte niet meer zo erg. Ook was het mooi weer, dus ben ik op de fiets naar de plaatselijke founiturenwinkel gereden. Met behulp van de DMC-kaart heb ik de volgende kleuren gekozen voor mijn randje-per-week-project.
Het is een kiezelgrijs (644), blauw (3768), groen (520) en grijs (844) geworden.


Het rood ga ik gebruiken voor een tekst in het midden. 'Waarom is deze avond anders dan alle andere?". De zin die met pasen gezegd wordt door de jongste zoon aan de sedertafel.
Het werkstuk wordt strakjes een tafelloper. De woordjes zijn via http://www.stitchpoint.com/ned/tool/alfa/_alfabet_generator.php uitgeprint.
Ik heb nog nooit eerder op linnen geborduurt en ben na wat getel en gereken een klein stukje vast begonnen:


4 Januari wordt het eerste randje gepubliceerd. Ik ben benieuwd.

11 opmerkingen:

  1. Mooie kleuren garen. Veel succes met de randjes. Ik heb ook nog heel even overwogen om te doen, maar je kunt niet alles bij houden. Groetjes, Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Linnen borduren lukt je dus best.
    Word dit een nieuw project naast de randjes ?, Mooie kleurtjes heb je gekozen
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie kleuren heb je gekozen in combinatie met het linnen, gaat vast heel mooi worden! Ik ben ook bijna gevallen voor het randjesproject maar ben streng voor mezelf, komend jaar moeten er toch eens wat lopende projecten af komen.... Fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je weer bent opgeknapt. Mooi begin heb je gemaakt aan je randje-per-week.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. prachtige kleuren! ik ben nu al benieuwd wat voor mooie werkjes er allemaal tevoorschijn gaan komen met het randje per week project :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou snap ik dat stukje zi. Ik zag het al op FB voorbij komen maar wist niet zo goed wat je er mee bedoelde. Nu wel.
    Maar dan maak jij je lap ook langer dan 2 meter?
    Je hebt er een mooie rol bij gekocht. Ik moet ook eesn op zoek, heb het nu simpel om een keukenrol gedraaid. Dat kan natuurlijk ook wel maar voor een heel jaar>>>>>>
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De rol is een halve posterkoker die ik omwikkeld heb met bakpapier. Een keukenrol kon ik zo snel niet vinden. En deze rol is ook wat steviger.

      Verwijderen
  7. Mooie kleurtjes uitgezocht voor de randjes.
    Straks is niemand meer aan het quilten, allemaal "aan de rol".

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo Saskia nu ben ik heel benieuwd naar welke plaatselijke fournituren shop jij geweest bent in ons dorp groetjes Jitske

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk, je geeft er een eigen draai aan. Ik ben benieuwd! Je hebt mooie kleuren gekozen, voor de randjes zowel als voor het linnen!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een berichtje. Volgers en reacties zijn de pareltjes bij het bloggen. Ivm de vele spamberichten even geen anonieme reacties meer.