woensdag 4 december 2013

kerstruil en een nieuw beginnetje

Was is het toch leuk thuiskomen en een pakje op tafel te zien staan. Het papier loog er niet om: rood en glimmend. Dat moet het pakje van de kerstruil zijn. De mijne is ook onderweg. Leuk om aan mee te doen!

Maar voorlopig moet het pakje nog even dicht blijven. Vandaar maar verder gegaan met deel 6 van de mysteriequilt van Reiko Kato. De twee achtergrond lapjes zitten aanelkaar en ook de tekening is overgenomen. Het eerste vrouwtje is klaar om erop gezet te worden. Het wordt een poppetje gemaakt van de restjes.

Er bleef telkens genoeg over. De ongebruikte lapjes ga ik verwerken in de achtergrond. En dat zijn er na 6 pakketten best veel.


De laatste finish-kit ga ik dan ook niet bestellen. Het wordt een beetje van mij en een beetje van Reiko strakjes.

8 opmerkingen:

  1. Dus nog even geduld Saskia, heb je lekker tijd voor deeltje 6. Altijd leuk om een eigen draai aan een quiltje te geven. Dat gaat jou wel lukken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie stofjes voor je Reiko, altijd leuk om iets van jezelf in een quilt te laten zien zodat het geen eenheidsworst wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt nog best veel stof over.
    Goed idee om dat te gebruiken, scheelt weer in het geld. Kan je dan weer gebruiken voor iets anders in deze dure maand.
    Wat spannend dat pakje. Zou mij niet lukken hoor, zou het stiekem al vast openmaken.... foei hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ohh wat toch leuk allemaal Sas als ik al die stofjes zie. geweldig wat heb jij straks een mooi resultaat. En wat heb je je hier dapper doorheen gewerkt met gezin en werk!
    Petjes af en respect.
    Ik zie je snel hoop ik.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  5. petje bedoel ik en niet petjes. 1 is genoeg toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ben zo benieuwd wat iedereen van de Reiko's maakt. Leuk als ze allemaal anders worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb jij een supermooie salontafel! Geniet van de voorpret van je mooie pakketje, heerlijk om naar te kijken in afwachting van de dag dat je het uit mag pakken.
    Succes met je Kato Reiko, fijn dat je genoeg stof bij de patroontjes kreeg, dat hoor je wel eens anders.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zal dat moeilijk zijn om je pakje zo lang dicht te laten.
    Veel succes met het laatste deel van die leuke quilt.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een berichtje. Volgers en reacties zijn de pareltjes bij het bloggen. Ivm de vele spamberichten even geen anonieme reacties meer.