zaterdag 21 december 2013

Feestdagen en vakantie

De afgelopen dagen waren vol winkelplezier. De oudste puber verkeerd de komende dagen op diverse festiviteiten waar een heus pak gedragen dient te worden. Een jasje had hij vorig jaar al gekregen, maar nu was hij toch echt oud genoeg om ook een pijpassende broek pantalon met leren schoenen te dragen. Met een echte stropdas en pochet is het nu een knappe kerel. (Vindt zijn mams)
De middelste zoon wilde ook wel een jasje, maar geen kerstjas. Het jasje moet ook naar school gedragen kunnen worden. Maar met een zwart overhemd (noem het vooral geen blouse) is ook hij op zijn paas kerstbest.
Tja en dan kunnen de dames niet achterblijven. Samen met dochterlief zijn we op schoenen en jurkenjacht gegaan en zijn wonderwel geslaagd. Sas in een jurk. Dat komt niet vaak voor hoor.
Foto's willen de kids niet op het internet. Vandaag daarom een foto van ons kerstgroepje op tafel. Ik maakte het alweer bijna 30 jaar geleden.


Een vilten familie. Met de moeder vooral NIET in het blauw. (Dat is een lang verhaal, dat misschien later wel eens verteld gaat worden.) Een ander ding wat ik persé bij het stalletje wilde is het zwarte schaap. Dat hoort er juist in deze dagen bij. Schapen maken bleek niet echt mijn ding. De witte (en één donkerbruine) gedrochten zijn dus schapen...


Fijne dagen allemaal toegewenst!

7 opmerkingen:

  1. Leuk is dat hé, om te zien dat pubers zo snel veranderen in half volwassenen. Toen ik je verhaal las, moest ik denken aan de tijd dat mijn jongens netjes in pak naar de gala-avond gingen. Nu heb je lekker vakantie, dat is een pluspunt voor degene die in het onderwijs zitten. Ik moet juist extra werken, zoals morgenochtend.
    Fijne feestdagen, liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk die pubers, hier gaat oudste voor zijn opleiding geregeld in pak, maar het went nog niet echt ( waar is mijn jongetje, stuur die man weg, lol), middelste dit jaar ook een jasje maar wel stoer met een t-shirt eronder en jeans. Lekker genieten van je vakantie!!! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geniet er van Sas, en hopelijk gaan we elkaar binnenkort eens zien!!
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, de overgang van kind naar meer mens, meer mans.
    En ook leuk, het Kerstgroepje.
    Fijne dagen, grtjs Mieke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi hoor dat ze in pak willen, mijn jongens zijn daar niet zo dol op...geniet van je vakantie en gezellige feestdagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke kerstgroep heb je gemaakt.
    Zo te lezen ben jij ook een broekenmens en als ik de rest van het verhaal lees is er in 25 jaar niet veel anders geworden op school want ook toen moesten onze twee zonen in een colbert naar het Kerstbal.
    Fijne dagen.
    groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De kinders (laat ze het maar niet horen) zijn dus weer lekker verwend.
    Leuk je kerstgroepje, maar ik zie toch wel een blauwe jas bij Maria hoor.
    Ik zie daar wel leuke witte schaapjes, die bruine en zwarte bij Maria zijn toch de stier en de ezel?

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een berichtje. Volgers en reacties zijn de pareltjes bij het bloggen. Ivm de vele spamberichten even geen anonieme reacties meer.