zaterdag 14 september 2013

Blog-hop live

Terwijl de jongens op in de regen aan het kamperen zijn en manlief met dochter vanacht voor het goede doel in een doos gaan overnachten zit ik heerlijk comfortabel in een warm huis met dak en verwarming én een pot thee nog na te genieten van een gezellige ochtend bij Floor.
Op visite bij de reus schiet het door mijn hoofd. Wat een mooie dingen heb ik voorbij zien komen!

Genieten jullie mee met deze show and tell:

De bankquilt. Zoals ik grossier in dekens, heeft Floor een ruime keuze in knuffeldekens voor op de bank. Deze is nu bijna klaar. En op de achtergrond Mrs Vigor en een mini-quilt met ministeekjes doorgestikt.
Van Mrs Vigor heb ik nog een foto van dichtbij gemaakt. Ik geloof dat mijn to-do...ever-lijst weer aan het groeien is.

Want als ik me omdraai, zie ik een standaard met een supermooie. De antieke net als die van het quiltersgilde. Zo knap hoe iemand (Floor dus) stofjes kan combineren. Ik krijg dan zo'n "kerstballen-in-een-schaal"-beeld. Bij mij blijven het altijd een paar ballen op een schaal en bij een ander ziet het er zo gestyled uit.
Nee, begrijp me niet verkeerd, Floor heeft echt de kerstboom nog niet staan. Ik heb het over deze foto. Kijk maar hoe mooi de quilts op deze standaard hangen. (En zijn!)


Zelfs een quilt op een doornormaal hangertje heeft uitstraling in dit huis. En wat ben ik weg van de tas. Als quilt afgekeurd, maar als tas nog prima bruikbaar:


Nog meer? Ja, nog veel meer. Verliefd werd ik ook op de poppen op de bank met mini-quiltje:



En die andere pop met nu nog een zomerquiltje, maar voor in de winter ligt de warme versie al klaar. Oh en ernaast een grote-mensen-Welsh-quilt.


En dan de aanleiding waarom in de reis naar Utrecht ben begonnen: de Canadese oorlogsquilt.
Dit is voor mij een 'echte'. Heel heel bijzonder.

Nog even een blik op de werkkamer van Floor. De stofjes van de Antique Wedding Sampler liggen te wachten naast de antieke bloemenvaas. Mandjes opgeprikt en niet één plank, zoals bij mij, maar diverse kasten met lapjes... Heerlijk zo'n ruimte.


Dank je wel Floor, voor de gezelligheid en de vele leuke werkstukken (te veel foto's om te plaatsen)die ik mocht zien en voelen. Mijn wil-ik-ook-lijst is gegroeid en er bestaan zelfs mandjes die ik wel leuk vind, weet ik nu.

10 opmerkingen:

  1. Ohh Saskia, wat ontzettend leuk dat je dit allemaal hebt laten zien. En wat leuk om op deze manier kennis te maken met Floor.
    Die Mrs. Vigor, dat is ook zo'n grote wens van mij en gelukkig heb ik het patroon hier in huis. maar met die kleuren is het een feest om naar te kijken. trouwens alles is prachtig hoor!!!!
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig zo even weer de prachtige werken van Floor te zien. En ik kan mij indenken dat je weer meer dan genoeg inspiratie hebt opgedaan, succes met kiezen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een schitterende quilt van Floor, je boft er maar mee dat je ze allemaal hebt gezien en gevoeld (neem ik aan) Het ziet er allemaal op en top en gezellig uit bij haar.

    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk leuk leuk!!! Dank je wel voor de foto's en het verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een prachtig verhaal met zoveel mooie foto's van prachtige quilts van een prachtig mens.
    Wat zal jij daar je ogen uitgekeken hebben.
    En wij maar hopen dat wij over een paar jaar net zo'n rondleiding in ons huis kunnen geven.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat moet een heel gezellige dag geweest zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. O, wat ben je snel Sas! Ik moet zo nog beginnen met mijn blogje.
    Pik even een paar foto's van je die er wel inpassen.
    Maar je hebt er een heel gezellig berichtje van gemaakt met prachtige foto's. Daar ben ik nou weer jaloers op :-)
    Als je je verveeld kan je het patroon van de mandjesquilt wel van me lenen hoor.
    Groetjes,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  8. leuke om te zien Saskia! mooie quilts hoor, prachtig :0) Later, als we groot zijn, denken andere quilters dat vast ook over onze verzameling quilts haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh das sieht alles wunderschön aus.
    LG Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk om al je foto's te zien!
    Dat was echt een prachtig bezoek!

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een berichtje. Volgers en reacties zijn de pareltjes bij het bloggen. Ivm de vele spamberichten even geen anonieme reacties meer.