donderdag 21 maart 2013

Stukken en borderrand

De lensquilt in grijs groeit en groeit. Nu ik van buiten naar binnen heb gewerkt, schiet het laatste stuk lekker op. Op de machine dan, want het met-de-hand-stuk blijft liggen. De losse stukjes zijn allemaal opgeprikt in de juiste richting, zodat ik het straks meteen goed aan elkaar kan zetten.


Ook ben ik verder gegaan met de oude bol. Een beginnetje van de borderrand zit eraan. Het was even rekenen, en nadenken. Want hoe zat het ook alweer met de hoeveelheid naadtoeslagen in centimeters? Maar na twee keer rekenen en twee keer snijden (Dat laatste was gewoon stom: 10 cm is echt geen 11) zit het eerste stuk aan de bol.


8 opmerkingen:

  1. Wat vind ik dit toch mooi en zo knap.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super knap en mooi hoor, en zo nu en dan even rekenen en fout knippen hoort er geloof ik altijd wel bij

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dit een fascinerende quilt. Wel 1 waar je je koppie goed bij moet houden tijdens het maken, lijkt me.

    Groetjes, Suzanne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig,... door het kleuren gebruik komt die bolling echt tot z'n recht, héél erg mooi gedaan!!!!

    Groetjes Betsie!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het zo'n wonderlijke quilt. Prachtig lijkt mij een hele uitdaging.
    Veel succes.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het wordt een plaatje! Je schiet echt al heel erg op!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is dit toch een aparte quilt. Je wilt hem gewoon met je hand weer platstrijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig hoeveel diepte je krijgt met jouw grijstinten, hij wordt erg mooi. Leuk die kleine vierkantjes kleur in de rand.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een berichtje. Volgers en reacties zijn de pareltjes bij het bloggen. Ivm de vele spamberichten even geen anonieme reacties meer.