vrijdag 1 februari 2013

Herstelwerkzaamheden

De quilts hier in huis worden intensief gebruikt. Om op te liggen of om je helemaal in te wikkelen tijdens het tv kijken. Af en toe verdwijnt er ook een naar boven als extra deken op bed. Zo slaapt DD nog steeds onder en op de kerstdeken. (Dat laatste lijkt me trouwens helemaal niet lekker liggen met al die knopen op de hoekpunten!

Door het gebruik slijten de dekens. En als ik helemaal eerlijk ben eigenlijk ook wel, omdat de naad net iets te smal was. Mijn eerste paperpiecewerkstuk lukte niet helemaal. Wat een gedoe dat ondersteboven in speigelbeeld werken!
Nu ik een workshop heb gevolgd voor de lensquilt snap ik wat toen verkeerd ging. En zeg nu zelf: eigenlijk heeft zo'n extra naadje wel zijn charme. Een scrapquilt wordt zo extra scrappy!

(De naad van wit naar grijs sprong open... Het zijn trouwens reststofjes van de eerste baby en peuterbroeken van de jongens)

Een ander regelmatig terugkomend project zijn de roosjes:
Zoals je kunt zien mist er een roosje op de hoeken van deze siggyquilt.


Op dit moment zijn er (weer) 6 losgeraakt. Sommige zaten gewoon niet goed vast, maar ik verdenk ook wel een van de kinderen van gedachteloos pulleken tijdens het tv-hangen.



Deze keer dus geen nieuwe projecten of voortgang te melden. Eerst verder met het reanimeren / restaureren van bovenstaande quilts.
 


3 opmerkingen:

  1. Veel succes met het restaureren van de quilts. Toch heeft het ook zijn charme dat je gebruikssporen ziet. Ze zijn echt gebruikt.
    Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het juist zo leuk als quilts ook echt gebruikt worden. Toevallig ontdekte ik ook een los naadje in de bies van de quilt die ik vaak gebruik op de bank. Dan zit ik ook lekker ingepakt bij de tv! Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed bezig ! ! ! Ze worden vast weer als nieuw.

    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen

Dank je wel voor het achterlaten van een berichtje. Volgers en reacties zijn de pareltjes bij het bloggen. Ivm de vele spamberichten even geen anonieme reacties meer.